Tsisternvagun mudel 15-1519-01 on mõeldud veeldatud süsivesinikgaaside, kerge süsivesiniktoorme ja -segude (propaani, n-butaani, propüleeni, mittestabiilse gaasibensiini, butüleen-butadieeni, isopreeni, isoamüleeni, n-butüleeni, pseudobutüleeni, laia keemisdiapasooniga süsivesinike) veoks.
Tsisternvagun koosneb katlast ja platvormist. Kattel on valmistatud terasest „09Г2С" ja kujutab endast silindrilist hülssi, mille otstesse on külge keevitatud elliptilised põhjad.
Katla ülemises osas on sisenemisluuk (diameetriga 500 mm). Tsisterni sisenemisluugi kaanele on paigaldatud ära- ja sissevoolu ning kontroll-mõõte armatuur, mis on kaanega suletav. Katlasse on selles lubatud rõhu ületamise ärahoidmiseks paigaldatud kaitseklapp, mis on seadistatud töörõhule.
Sisenemisluugi ümber on paigaldatud piirdetaranditega platvorm, mille juurde viivad kahelt poolt paigaldatud redelid. Kattel on poltidega platvormi külge kinnitatav kinnituskäppade ja kinnitusrihmade abil. Tsisterni platvorm on paigaldatud kahele kaheteljelisele vankrile ning on varustatud pidurdus- ja löök-tõmbeseadmega.
Tehnilised andmed:
Kandevõime, t | 43.0 |
Taara mass, t | 38.8 |
Katla maht, m3 (täis) | 75.7 |
Katla sisediameeter, mm | 3000 |
Katla materjal | 09Г2С-13,14 ГОСТ 5520 |
Rõhk katlas, kg/cm2 | 20.8 |
Koormus telgedele, t | 20.7 |
Haaketelgede pikkus, mm | 12020 |
Gabariit | 1-Т |
Rööbe, mm | 1520, 1435 |
Konstruktsiooniline kiirus, km/h | 120 |
Mahalaadimise viis | ülemine väljasurumisega, hermeetiline |